Umowa

o udziale w kursie językowym na rok szkolny 2022/2023

Zawarta pomiędzy Hola Caracola – język hiszpański REGON 142870455, NIP 521-32-64-702 z siedzibą
w Warszawie 02-727 przy ul. Wernyhory 39a, reprezentowaną przez Agnieszkę Fijałkowska, zwaną dalej Szkołą,

a

Rodzicem/Opiekunem kursanta (dane rodzica) …………………………………………………………………………………………………….
zamieszkałym pod adresem ………………………………………………………………………………………………………………………………..
legitymującym się dowodem osobistym (seria i numer)………………………………………………………………………………………….,
tel………………………………………………………………………., adres e-mail:………………………………………………………………………
zwanym/ną dalej Klientem.

 

§ 1 Przedmiot umowy

  1. Przedmiotem umowy jest uczestnictwo ucznia w kursie organizowanym przez Hola Caracola – język hiszpański.
  2. Kurs zostanie przeprowadzony dla Dziecka:

Imię i nazwisko Dziecka………………………………………………………………………………………………….. (dalej „Dziecko”)

  1. Warunkiem uczestnictwa w kursie jest dokonanie zapisu oraz wniesienie Opłaty Rezerwacyjnej oraz terminowe dokonywanie wpłat określonych w Cenniku Kursów i Harmonogramie Płatności kursów Hola Caracola.
  2. Uczniowie przyjmowani są według kolejności zapisów potwierdzonych wniesieniem Opłaty Rezerwacyjnej, aż do wyczerpania limitu miejsc w danej grupie.
  3. Szkoła zapewnia lektora, materiały na cały rok oraz bazę dydaktyczną niezbędną do prowadzenia zajęć.
  4. Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem zajęć dydaktycznych obowiązującym w szkołach państwowych oraz
    z uwzględnieniem kalendarza wydarzeń danej placówki (festyny, dni otwarte, zebrania z rodzicami, egzaminy państwowe, egzaminy próbne etc.)
  5. Zajęcia są prowadzone w grupach 6-12 osób dla dzieci i młodzieży w wieku:
    1. 4-5 lat;
    2. 6-9 lat;
    3. 10-12 lat;
    4. 13-15 lat;
    5. 16-18 lat.
  6. Rok szkolny obejmuje 62 spotkania. Zajęcia są prowadzone zgodnie z kalendarzem roku szkolnego.
  7. Rodzice/Opiekunowie wyrażają zgodę na publikację zdjęć i filmów wykonanych podczas zajęć oraz kopii prac Uczniów na stronie internetowej Szkoły, profilu Facebook-owym Szkoły, na dyplomach, ulotkach, zeszytach, teczkach, plakatach, koszulkach oraz w innych materiałach promocyjnych Szkoły. Dane osób obecnych na zdjęciach nie będą publikowane.
  8. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Hola Caracola – język hiszpański z siedzibą w Warszawie
    (02-727 Warszawa, ul. Wernyhory39a), NIP 521-32-64-702, tel. 792- 520-432, e-mail: hiszpanski@holacaracola.pl
  9. Mają Państwo prawo do dostępu oraz poprawienia podanych przez siebie informacji stanowiących dane osobowe,
    a ponadto zgodnie z nowymi przepisami masz prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Ponadto mogą Państwo
    w dowolnym momencie skorzystać z prawa do cofnięcia wyrażonej wcześniej zgody na przetwarzanie Państwa danych.

 

§ 2 Koszty kursu

  1. Opłata za udział w kursie składa się z Opłaty Rezerwacyjnej oraz Opłaty za Kurs określonych w Cenniku Kursów.
  2. Rodzic lub opiekun ucznia zobowiązuje się do wnoszenia opłat gotówką w sekretariacie Szkoły lub przelewem na konto mBank 11 1140 2004 0000 3902 8254 3264 w kwotach i terminach określonych w Cenniku oraz Harmonogramie Płatności.
    Za datę wpłaty uznaję się datę wpływu środków na rachunek Szkoły. Faktury wystawiane są na życzenie.
  3. Opłata Rezerwacyjna obejmuje koszt kompletu podręczników, materiałów dodatkowych wykorzystywanych przez cały rok, zajęć prowadzonych we wrześniu oraz opłatę wpisową.
  4. Szkoła daje możliwość wykupienia pełnego dostępu do Platformy Multimedialnej Rockalingua. Cena dostępu na cały rok to jednorazowa opłata w wysokości 1000 zł (płatne w momencie zapisu na kurs). Dostęp do platformy jest ważny przez rok (12 miesięcy) od pierwszego logowania. Korzystanie z platformy możliwe jest po zarejestrowaniu się użytkownika na stronach platformy i zaakceptowaniu regulaminu świadczenia usług właściciela tego serwisu (Rockalingua, 76 Parnassus, AVE, San Francisco, CA 94117, USA).
  5. Platforma multimedialna stanowi uzupełnienie kursu metodą Colorin Colorado i dostęp do niej jest zalecany, ale nie jest konieczny do realizacji założeń metodycznych kursu.
  6. Opłata za kurs oraz opłata rezerwacyjna jest stała, nie podlega negocjacjom, zwrotom, dzieleniu na jednostkowe zajęcia.
  7. Szkoła nie pobiera żadnych innych dodatkowych opłat.
  8. W przypadku zaległości w opłatach przekraczającej 14 dni Uczeń nie będzie mógł brać udziału w zajęciach.
  9. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość indywidualnego ustalenia terminów płatności.

 

§ 3 Organizacja zajęć

Rekrutacja

  1. Kwalifikacja nowych uczniów do odpowiedniej grupy jest bezpłatna i odbywa się na podstawie testu pisemnego i/lub rozmowy z Lektorem lub Metodykiem.
  2. Grupy kursowe są tworzone z uwzględnieniem stopnia zaawansowania, wieku oraz indywidualnych potrzeb Uczniów.
  3. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest przeniesienie Ucznia do innej grupy, w której są jeszcze wolne miejsca. Odbywa się to za wiedzą i zgodą Lektora oraz Metodyka Szkoły.
  4. W przypadku, gdy planowana grupa nie może rozpocząć zajęć z powodu niewystarczającej liczby Uczniów, Szkoła może zaproponować zajęcia w innej grupie na tym samym poziomie i w tym samym przedziale wiekowym, inne dni i godziny zajęć, inną lokalizację i inną ilość zajęć, inną kwotę za zajęcia w mniejszej grupie lub zwrot całości wpłaconej kwoty.
  5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w zajęciach żadnej z grup na danym poziomie w danej placówce z powodu nakładania się obowiązkowych zajęć szkolnych, Opłata Rezerwacyjna pomniejszona o koszt podręczników jest zwracana.
  6. Istnieje możliwość dołączenia do już istniejącej grupy w trakcie trwania kursu, jeżeli w grupie są jeszcze wolne miejsca. Pobierana jest wtedy Opłata Rezerwacyjna oraz Opłata za kurs w wysokości proporcjonalnej do ilości zajęć, które pozostały do zakończenia semestru.
  7. Szkoła prowadzi zapisy w cyklach rocznych. Aby kontynuować naukę w kolejnym roku należy dokonać ponownego zapisu
    w terminie ustalonym przez Szkołę.

 

Przebieg zajęć

  1. Lektorzy realizują program kursów w oparciu o licencję metody Colorin Colorado i przeprowadzają zajęcia zgodnie z jego wytycznymi.
  2. Lektorzy przeprowadzają spotkania z Rodzicami/ Opiekunami, konsultacje oraz zajęcia dodatkowe zgodnie z informacjami przekazanym Klientom drogą mailową.
  3. Szkoła ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci jedynie podczas zajęć prowadzonych przez Szkołę oraz w drodze pomiędzy świetlicą a salą i z powrotem pod opieką lektora.
  4. Rodzice zobowiązani są przekazać opiekunom ze świetlicy zgodę na zabieranie dzieci przez Lektora na zajęcia organizowane przez Szkołę.
  5. Szkoła ma prawo do skreślenia Ucznia z listy uczestników kursu w przypadkach zachowań stanowiących zagrożenie dla innych, uniemożliwiających prowadzenie zajęć lub lekceważącego stosunku do Lektorów lub pozostałych Uczniów.
  6. Słuchacze mogą uczestniczyć w bezpłatnych zajęciach dodatkowych: konwersacjach, dniach otwartych, warsztatach językowych oraz egzaminach próbnych, stosownie do poziomu zaawansowania oraz potrzeb.
  7. Postępy słuchaczy są systematycznie oceniane przez lektorów w formie stosownej do wieku i poziomu zaawansowania. Uzyskane oceny zapisywane są w dzienniku zajęć.
  8. Słuchacze otrzymują pisemną ocenę postępów na koniec każdego semestru lub na życzenie Klienta w trakcie semestru.
  9. W szczególnych przypadkach, za zgodą Metodyka Szkoły oraz Lektora, liczebność grup w wyjątkowych sytuacjach, szczególnie w okresie ustalania planu i tworzenia się grup liczba może być tymczasowo wyższa, maksymalnie 15 osób.
  10. W przypadku, gdy liczba Uczniów w grupie będzie niższa niż 6 osób, Szkoła, w porozumieniu z Rodzicami/Opiekunami, zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości zajęć, ustalenia innego trybu spotkań, ustalenia dodatkowej opłaty lub rozwiązania grupy oraz zwrotu sumy wcześniej wniesionych opłat, pomniejszonych o kwotę Opłaty Rezerwacyjnej oraz przeprowadzonych zajęć dla danej grupy.

 

Nieobecności i odwoływanie zajęć

  1. Nieobecność na zajęciach nie jest podstawą do zmiany wysokości opłaty za kurs. Przypadki przedłużającej się nieobecności wynikającej z przyczyn niezależnych od Ucznia lub Klienta będą rozpatrywane indywidualnie po otrzymaniu informacji
    o okolicznościach nieobecności na piśmie lub drogą mailową na adres: hiszpanski@holacaracola.pl
  2. Grupa Uczniów oraz Szkoła mogą odwołać zajęcia, jeżeli większość Uczniów danej grupy nie może w nich uczestniczyć
    z powodu wycieczki szkolnej, występów artystycznych lub innych podobnych wydarzeń przeznaczonych dla większej liczby uczniów danej placówki. Warunkiem odwołania zajęć i późniejszego ich odpracowania jest poinformowanie Szkoły o tym fakcie na minimum 3 dni przed terminem odwoływanych zajęć na adres: hiszpanski@holacaracola.pl
  3. Szkoła zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć, zmiany lektora, sali oraz godzin zajęć z ważnych powodów organizacyjnych.
  4. Szkoła zastrzega sobie możliwość organizacji zajęć online w szczególnie wyjątkowych sytuacjach losowych (niezależnych od organizacji pracy Szkoły) jak np. pandemia, epidemia, stan klęski żywiołowej, stan wojenny. Zajęcia zrealizowane online
    z lektorem są zaliczane jako odbyte zajęcia tradycyjne.
  5. W przypadku odwołania zajęć z przyczyn leżących po stronie Szkoły lub placówki, na terenie której odbywają się zajęcia, lekcje zostaną odrobione w tych samych terminach w czerwcu, po planowanym zakończeniu zajęć lub w innym terminie nie kolidującym z planem obowiązkowych zajęć szkolnych w danej placówce, jeśli nie uda się przeprowadzić 60 zajęć do planowanego zakończenia zajęć.

 

§ 4 Rozwiązanie umowy

  1. Obu stronom przysługuje prawo do rezygnacji z kursu i rozwiązania umowy z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia. Rezygnację należy dostarczyć na piśmie bądź w formie elektronicznej na adres e-mail:
    hiszpanski@holacaracola.pl
  2. Klientowi przysługuje w takim wypadku zwrot wniesionych opłat pomniejszonych o kwotę Opłaty Rezerwacyjnej oraz zajęć dla danej grupy przeprowadzonych do końca okresu wypowiedzenia.
  3. Szkoła zastrzega sobie prawo do rozwiązania grupy i odwołania kursu w przypadku niewystarczającej liczby Uczniów.
    W takiej sytuacji Szkoła zwraca w ciągu 14 dni od przesłania informacji o tym fakcie Opłatę Rezerwacyjną oraz wszelkie opłaty wniesione na poczet kursu.
  4. W przypadku, gdy kurs zostanie przerwany z winy Szkoły, Klientowi przysługuje zwrot Opłaty za Kurs w wysokości proporcjonalnej do ilości pozostałych zajęć.

 

§ 5 Postanowienia końcowe

  1. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
  2. Umowa jest zawierana na rok szkolny 2022/2023.
  3. W sprawach nieregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają zapisy przepisy Kodeksu Cywilnego.
  4. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

 

Załącznik do umowy:

  1. Cennik Kursów
  2. Harmonogram Płatności
Pobierz Umowę z Uczniami 2021/2022Pobierz Umowę ON-LINE z Uczniami 2021/2022