Umowa
o udziale w kursie językowym na rok szkolny 2022/2023
Zawarta pomiędzy Hola Caracola – język hiszpański REGON 142870455, NIP 521-32-64-702 z siedzibą
w Warszawie 02-727 przy ul. Wernyhory 39a, reprezentowaną przez Agnieszkę Fijałkowska, zwaną dalej Szkołą,
a
Rodzicem/Opiekunem kursanta (dane rodzica) …………………………………………………………………………………………………….
zamieszkałym pod adresem ………………………………………………………………………………………………………………………………..
legitymującym się dowodem osobistym (seria i numer)………………………………………………………………………………………….,
tel………………………………………………………………………., adres e-mail:………………………………………………………………………
zwanym/ną dalej Klientem.
§ 1 Przedmiot umowy
- Przedmiotem umowy jest uczestnictwo ucznia w kursie organizowanym przez Hola Caracola – język hiszpański.
- Kurs zostanie przeprowadzony dla Dziecka:
Imię i nazwisko Dziecka………………………………………………………………………………………………….. (dalej „Dziecko”)
- Warunkiem uczestnictwa w kursie jest dokonanie zapisu oraz wniesienie Opłaty Rezerwacyjnej oraz terminowe dokonywanie wpłat określonych w Cenniku Kursów i Harmonogramie Płatności kursów Hola Caracola.
- Uczniowie przyjmowani są według kolejności zapisów potwierdzonych wniesieniem Opłaty Rezerwacyjnej, aż do wyczerpania limitu miejsc w danej grupie.
- Szkoła zapewnia lektora, materiały na cały rok oraz bazę dydaktyczną niezbędną do prowadzenia zajęć.
- Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem zajęć dydaktycznych obowiązującym w szkołach państwowych oraz
z uwzględnieniem kalendarza wydarzeń danej placówki (festyny, dni otwarte, zebrania z rodzicami, egzaminy państwowe, egzaminy próbne etc.) - Zajęcia są prowadzone w grupach 6-12 osób dla dzieci i młodzieży w wieku:
- 4-5 lat;
- 6-9 lat;
- 10-12 lat;
- 13-15 lat;
- 16-18 lat.
- Rok szkolny obejmuje 62 spotkania. Zajęcia są prowadzone zgodnie z kalendarzem roku szkolnego.
- Rodzice/Opiekunowie wyrażają zgodę na publikację zdjęć i filmów wykonanych podczas zajęć oraz kopii prac Uczniów na stronie internetowej Szkoły, profilu Facebook-owym Szkoły, na dyplomach, ulotkach, zeszytach, teczkach, plakatach, koszulkach oraz w innych materiałach promocyjnych Szkoły. Dane osób obecnych na zdjęciach nie będą publikowane.
- Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Hola Caracola – język hiszpański z siedzibą w Warszawie
(02-727 Warszawa, ul. Wernyhory39a), NIP 521-32-64-702, tel. 792- 520-432, e-mail: hiszpanski@holacaracola.pl - Mają Państwo prawo do dostępu oraz poprawienia podanych przez siebie informacji stanowiących dane osobowe,
a ponadto zgodnie z nowymi przepisami masz prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Ponadto mogą Państwo
w dowolnym momencie skorzystać z prawa do cofnięcia wyrażonej wcześniej zgody na przetwarzanie Państwa danych.
§ 2 Koszty kursu
- Opłata za udział w kursie składa się z Opłaty Rezerwacyjnej oraz Opłaty za Kurs określonych w Cenniku Kursów.
- Rodzic lub opiekun ucznia zobowiązuje się do wnoszenia opłat gotówką w sekretariacie Szkoły lub przelewem na konto mBank 11 1140 2004 0000 3902 8254 3264 w kwotach i terminach określonych w Cenniku oraz Harmonogramie Płatności.
Za datę wpłaty uznaję się datę wpływu środków na rachunek Szkoły. Faktury wystawiane są na życzenie. - Opłata Rezerwacyjna obejmuje koszt kompletu podręczników, materiałów dodatkowych wykorzystywanych przez cały rok, zajęć prowadzonych we wrześniu oraz opłatę wpisową.
- Szkoła daje możliwość wykupienia pełnego dostępu do Platformy Multimedialnej Rockalingua. Cena dostępu na cały rok to jednorazowa opłata w wysokości 1000 zł (płatne w momencie zapisu na kurs). Dostęp do platformy jest ważny przez rok (12 miesięcy) od pierwszego logowania. Korzystanie z platformy możliwe jest po zarejestrowaniu się użytkownika na stronach platformy i zaakceptowaniu regulaminu świadczenia usług właściciela tego serwisu (Rockalingua, 76 Parnassus, AVE, San Francisco, CA 94117, USA).
- Platforma multimedialna stanowi uzupełnienie kursu metodą Colorin Colorado i dostęp do niej jest zalecany, ale nie jest konieczny do realizacji założeń metodycznych kursu.
- Opłata za kurs oraz opłata rezerwacyjna jest stała, nie podlega negocjacjom, zwrotom, dzieleniu na jednostkowe zajęcia.
- Szkoła nie pobiera żadnych innych dodatkowych opłat.
- W przypadku zaległości w opłatach przekraczającej 14 dni Uczeń nie będzie mógł brać udziału w zajęciach.
- W szczególnych przypadkach istnieje możliwość indywidualnego ustalenia terminów płatności.
§ 3 Organizacja zajęć
Rekrutacja
- Kwalifikacja nowych uczniów do odpowiedniej grupy jest bezpłatna i odbywa się na podstawie testu pisemnego i/lub rozmowy z Lektorem lub Metodykiem.
- Grupy kursowe są tworzone z uwzględnieniem stopnia zaawansowania, wieku oraz indywidualnych potrzeb Uczniów.
- W uzasadnionych przypadkach możliwe jest przeniesienie Ucznia do innej grupy, w której są jeszcze wolne miejsca. Odbywa się to za wiedzą i zgodą Lektora oraz Metodyka Szkoły.
- W przypadku, gdy planowana grupa nie może rozpocząć zajęć z powodu niewystarczającej liczby Uczniów, Szkoła może zaproponować zajęcia w innej grupie na tym samym poziomie i w tym samym przedziale wiekowym, inne dni i godziny zajęć, inną lokalizację i inną ilość zajęć, inną kwotę za zajęcia w mniejszej grupie lub zwrot całości wpłaconej kwoty.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia w zajęciach żadnej z grup na danym poziomie w danej placówce z powodu nakładania się obowiązkowych zajęć szkolnych, Opłata Rezerwacyjna pomniejszona o koszt podręczników jest zwracana.
- Istnieje możliwość dołączenia do już istniejącej grupy w trakcie trwania kursu, jeżeli w grupie są jeszcze wolne miejsca. Pobierana jest wtedy Opłata Rezerwacyjna oraz Opłata za kurs w wysokości proporcjonalnej do ilości zajęć, które pozostały do zakończenia semestru.
- Szkoła prowadzi zapisy w cyklach rocznych. Aby kontynuować naukę w kolejnym roku należy dokonać ponownego zapisu
w terminie ustalonym przez Szkołę.
Przebieg zajęć
- Lektorzy realizują program kursów w oparciu o licencję metody Colorin Colorado i przeprowadzają zajęcia zgodnie z jego wytycznymi.
- Lektorzy przeprowadzają spotkania z Rodzicami/ Opiekunami, konsultacje oraz zajęcia dodatkowe zgodnie z informacjami przekazanym Klientom drogą mailową.
- Szkoła ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci jedynie podczas zajęć prowadzonych przez Szkołę oraz w drodze pomiędzy świetlicą a salą i z powrotem pod opieką lektora.
- Rodzice zobowiązani są przekazać opiekunom ze świetlicy zgodę na zabieranie dzieci przez Lektora na zajęcia organizowane przez Szkołę.
- Szkoła ma prawo do skreślenia Ucznia z listy uczestników kursu w przypadkach zachowań stanowiących zagrożenie dla innych, uniemożliwiających prowadzenie zajęć lub lekceważącego stosunku do Lektorów lub pozostałych Uczniów.
- Słuchacze mogą uczestniczyć w bezpłatnych zajęciach dodatkowych: konwersacjach, dniach otwartych, warsztatach językowych oraz egzaminach próbnych, stosownie do poziomu zaawansowania oraz potrzeb.
- Postępy słuchaczy są systematycznie oceniane przez lektorów w formie stosownej do wieku i poziomu zaawansowania. Uzyskane oceny zapisywane są w dzienniku zajęć.
- Słuchacze otrzymują pisemną ocenę postępów na koniec każdego semestru lub na życzenie Klienta w trakcie semestru.
- W szczególnych przypadkach, za zgodą Metodyka Szkoły oraz Lektora, liczebność grup w wyjątkowych sytuacjach, szczególnie w okresie ustalania planu i tworzenia się grup liczba może być tymczasowo wyższa, maksymalnie 15 osób.
- W przypadku, gdy liczba Uczniów w grupie będzie niższa niż 6 osób, Szkoła, w porozumieniu z Rodzicami/Opiekunami, zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości zajęć, ustalenia innego trybu spotkań, ustalenia dodatkowej opłaty lub rozwiązania grupy oraz zwrotu sumy wcześniej wniesionych opłat, pomniejszonych o kwotę Opłaty Rezerwacyjnej oraz przeprowadzonych zajęć dla danej grupy.
Nieobecności i odwoływanie zajęć
- Nieobecność na zajęciach nie jest podstawą do zmiany wysokości opłaty za kurs. Przypadki przedłużającej się nieobecności wynikającej z przyczyn niezależnych od Ucznia lub Klienta będą rozpatrywane indywidualnie po otrzymaniu informacji
o okolicznościach nieobecności na piśmie lub drogą mailową na adres: hiszpanski@holacaracola.pl - Grupa Uczniów oraz Szkoła mogą odwołać zajęcia, jeżeli większość Uczniów danej grupy nie może w nich uczestniczyć
z powodu wycieczki szkolnej, występów artystycznych lub innych podobnych wydarzeń przeznaczonych dla większej liczby uczniów danej placówki. Warunkiem odwołania zajęć i późniejszego ich odpracowania jest poinformowanie Szkoły o tym fakcie na minimum 3 dni przed terminem odwoływanych zajęć na adres: hiszpanski@holacaracola.pl - Szkoła zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć, zmiany lektora, sali oraz godzin zajęć z ważnych powodów organizacyjnych.
- Szkoła zastrzega sobie możliwość organizacji zajęć online w szczególnie wyjątkowych sytuacjach losowych (niezależnych od organizacji pracy Szkoły) jak np. pandemia, epidemia, stan klęski żywiołowej, stan wojenny. Zajęcia zrealizowane online
z lektorem są zaliczane jako odbyte zajęcia tradycyjne. - W przypadku odwołania zajęć z przyczyn leżących po stronie Szkoły lub placówki, na terenie której odbywają się zajęcia, lekcje zostaną odrobione w tych samych terminach w czerwcu, po planowanym zakończeniu zajęć lub w innym terminie nie kolidującym z planem obowiązkowych zajęć szkolnych w danej placówce, jeśli nie uda się przeprowadzić 60 zajęć do planowanego zakończenia zajęć.
§ 4 Rozwiązanie umowy
- Obu stronom przysługuje prawo do rezygnacji z kursu i rozwiązania umowy z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia. Rezygnację należy dostarczyć na piśmie bądź w formie elektronicznej na adres e-mail:
hiszpanski@holacaracola.pl - Klientowi przysługuje w takim wypadku zwrot wniesionych opłat pomniejszonych o kwotę Opłaty Rezerwacyjnej oraz zajęć dla danej grupy przeprowadzonych do końca okresu wypowiedzenia.
- Szkoła zastrzega sobie prawo do rozwiązania grupy i odwołania kursu w przypadku niewystarczającej liczby Uczniów.
W takiej sytuacji Szkoła zwraca w ciągu 14 dni od przesłania informacji o tym fakcie Opłatę Rezerwacyjną oraz wszelkie opłaty wniesione na poczet kursu. - W przypadku, gdy kurs zostanie przerwany z winy Szkoły, Klientowi przysługuje zwrot Opłaty za Kurs w wysokości proporcjonalnej do ilości pozostałych zajęć.
§ 5 Postanowienia końcowe
- Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
- Umowa jest zawierana na rok szkolny 2022/2023.
- W sprawach nieregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają zapisy przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Załącznik do umowy:
- Cennik Kursów
- Harmonogram Płatności